Isnin, 26 Oktober 2009

Kuala Lanar Kenangan 25

Jamuan Raya a.k.a Rumah Terbuka

Syawal telah lama melabuhkan tirainya..Cuma inginberkongsi rasa..Musim raya baru-baru ni,aku memang tak larat nak memenuhi undangan rumah terbuka. Macam-macam jenis rumah terbuka.Tak cukup waktu siang, malam pun ada rumah terbuka. Dan yang pasti berbagai-bagai juadah dan aneka rasa yg terhidang. Takde yang lekeh-lekeh..semua mesti standard.

Dalam layan rumah terbuka ni, aku kadang-kadang terpikir apa tujuan sebenar hos rumah terbuka ni.. Ni kerana kadang-kadang tuan rumah seolah-olah cuba menonjolkan sesuatu.. Ada yang nak tayang rumah baru, perabot baru, koleksi pinggan mangkuk dan macam-macam la. Hinggakan makanan yang dihidangkan juga cuba ditonjolkan secara berlebihan..Makannya tak seberapa tap ceritanya lebih..

Semua pihak buat rumah terbuka terutama pemimpin politik..Kehebatan seseorang tu akan lebih menonjol jika buat rumah terbuka yang grand..Ada nyanyi-nyanyi lagi.. Lagi la meriah..

Orang macam aku, tetap hepi makan free di rumah terbuka.. Tahun  hadapan aku berazam nak dok rumah je tak nak pegi rumah terbuka kerana aku sendiri nak buat rumah terbuka..kot-kot glamer lebih skit.. he he.. Jumpa di rumah terbuka aku tahun hadapan sempena raya merdeka 1 Malaysia.. Bravo..Bravo..

Tiada ulasan: