Selasa, 6 April 2010

Kuala Lanar Kenangan 101

Cerita 2

Tadi semasa di sekolah,aku ditanya oleh seorang rodong aku... Dia tanya mengapa anjing bila kencing mesti angkat kaki sebelah?...Walaupun aku tau jawapannya kerana cerita ni biasa aku dengar masa camping pengakap tapi demi menjaga hatinya aku cakap la tak tau...Aku janji esok baru beri jawapan..... Ha ha ha... Aokme tau jawapnnye? Takpe esok aku beri jawapan...hehe

7 ulasan:

piewahid berkata...

weh, keh peghenoh kena dah dulu keknyer keh lupa jawapannya...
keh nunggu aok beri jwpn je la..:D

orangkasai berkata...

mana boleh angkat dua belah, hehehe

akuanakpahang berkata...

Agok kawas kut dia nok lawas sikit gamoknya tak pun bimbang terkena betis hehehe.......

zulkbo berkata...

salam..
jawapannya dia kencing tahan tiang tu
takut tiang timpa kepala masa kencing
mesti tak syok kencing..beringat2 sebelum kena..mungkin pengalaman lama..hu hu

Pengembara silam, berkata...

Dalam banyok2 jawapan tu..jawapan zul paling tepat...Kesohnye begini..Zaman dulu, anjing ni kencing mcm biasaje..takde angkat2 sebelah kaki..Hinggalah satu hari, apabila sekor anjing otai kencing ditepi sebuah basikal..Tengoh syok kencing, anjing tersebut tetiba dihempap basikal tu..Jadi sbg ingatan kpd anak cucunya,anjing tersebut mengingatkan jika kencing,angkatlah sebelah kaki senang nk cover kalu ada mende nk menghempap...begitulah cerita turun temurun..hehe

Hashim Zabidi berkata...

Tengah-tengah fikir, dah berjawab rupanya. Tak memulaslah keh nak rasa menjawab, he he he...

Pengembara silam, berkata...

Pak..Takpe..lain kali keh bagi cerita hok lain pulok...Mintok maaf la pak..