Sabtu, 13 Mac 2010

Kuala Lanar Kenangan 91

Apabila PM Nak Melawat Lipis

Minggu depan PM Malaysia akan melawat Lipis kerana nak merasmikan ulang tahun ke-50 Kementerian Luar Bandar dan Wilayah.. Maka cerialah bandar Lipis.Jalan yg berlubang sekian lama dan dah berbuih mulut orang Lepih mengomel diturap baru...Landskap pun bertambah..Macam2 mende ada..Aku pun menggaru-garu kepala memikir..Kalau PM tak datang,haruslah orang Lipis setiap hari mengelak lubang, bonggol jalan raya..Itulah rahmatnya PM nak datang...

Tapi aku konpius gak,apsal Lipis dipilih menjadi tuan rumah menyambut ulang tahun ni..Agaknya PM nak menengok rumah tumpah darahnya dulu...Apa pun selamat datang Pm..Harap2 lepas ni macam2 lah orang Lipis dapat..bekas ibu negeri Pahang...Kalau la sampai sekarang Lipis jadi kepala negeri,tak la macam ni Lipis arini..Agoknye laa... Ni ada beberapa gambo Lepih...Tapi yg biasanya ujan akan turun...Ni pun dah 2,3 ari ujan,walaupun tempat lain kering....
Sori la termengomel sikit hehe....





13 ulasan:

Cikgu Jang .. berkata...

kene org beso turun barulah nak repair semua....kalo x....berbuih mulut buat report tp takde tindakan...

Pengembara silam, berkata...

Aji..Gitu la gaye org kita,taket ke org beso...

endiem berkata...

masa inilah kalau nak mintak peruntukan..kerajaan mesti lulus punya.

zulkbo berkata...

salam..
selamat menyambut pembesar negara..

al-mankaraqi berkata...

Koi nok jempot PM datang kenduri ke mengkarok lar kendian sok, maner tau kot2 emboh dapat molek jalan.....

piewahid berkata...

keh pun prihatin juge, maklum la bandor kelahiran keh. patutnya dh byk perubahan...

Mazru Majid berkata...

memang meriah la bandor lipis ari tu yek...satu Malaysia turun sane..

DANZ berkata...

Salam Mdan {boleh ke? .. baru terperasan .. nama kita serupa le :) .. kwn & sdr panggil saya gaye ini .. hehe}.
Apa yg sedang dialami di Lipis sekarang tu mmg gimik politik le .. kawan saya yg dah pencen PTD di PJ ni pun dijemput dtg ke situ, & dia ngeleng2 pala je ..
Itu la, nak pilihanraya dpt habuan skit, ada VIPs dtg dpt skit lg. Jgn tak tahu si PM tgh mempromosikan dirinya! Tp duit rakyat tu!

DANZ berkata...

Salam ya.
Maaf la, saya ni blogging part-time je .. kekadang tak berkesempatan lama skit di Maya .. tp masih ttp mahu ikut juga .. hehe.
Org besar2 ni lbh menyusahkan rakyat le gayanya! Keberuntungan kpd rakyat tu lebihan saja!

geng laut berkata...

ajok la PM datang kolanor weh,nanti jgn lupa buboh gambor sekitar lawatan yeh... nak jugek menengok nyeh, menda nye buat

Miecyber @ Sudu berkata...

PM nak jumpa Siti kot..Hahahahha

DANZ berkata...

Salam.
Bila acara tu .. ujung bulan kan?

Geng Laut berkata...

ajok la pm ke lanor weh, buleh laa lepak kat kolam abe sambil membakor belerang...