Khamis, 25 Februari 2010

Kuala Lanar Kenangan 86

Ibu Duit

Ada orang cakap..kalau jumpa duit kertas mula dengan no.9, tengohnye 9 dan hujungnya 9. boleh buat ibu duit.Buat macam mane tak la aku tau..Tapi sejak aku simpan duit tu dalam purse, takdan cukup bulan duit dah abis... he he..

Ni la gamoknya ibu duit tu.. he he

12 ulasan:

zulkbo berkata...

puloks??
aok jangan buat yang pelik-pelik weh..

RMY-Abelitokjoro berkata...

salam weh orang kuala lanar... kalau duit tu simpan dalam purse.. jangan guna.. oak jangan risau duit oak tak habis ada sokmo..... tapi bila guna duit tu habis jugak... abeli pernah pegi pasar malam... tempat orang jual ubat... dia mintak duit singgit.. dia lipat.. dia bagi balik... suruh simpan..jangan guna ..dia kata duit kita tak kan habis ada sokmo... la.. dah simpan tak guna ada la sokmo...

Pengembara silam, berkata...

Zulkbo..Hehe..membe koi cakap tu ibu duit...

Pengembara silam, berkata...

Abeli..Bete tu..Kalu tak guna,ada sokmo he he

Cikgu Jang .. berkata...

se lagi koi ande dengor duit 50 sen terbelah tahun 1973 tu sebenarnya duit dr alam bunian....kat negara kite takde kuar duit tu....orang kate boleh buat ibu duit jugak...ntoh ye ke tidok ....Wallahualam....

piewahid berkata...

keh stuju dgn abeli tu..

Pengembara silam, berkata...

Jang..nanti kawan cari duit alam bunian tu..hehe

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, mana tak abis duit aok tu, nye makan di ibu duit yang aok simpan tu lah, baik aok tak payoh simpanlah cikgu...buat beli goreng pisang dapat seringgit tuh,....

Pengembara silam, berkata...

Lady..hehe..Keh simpan ke lain pulok ibu duit teh..Keh simpan dalam tempayan beras..hehe

Aida Ali berkata...

Aok kena carikan ayoh duitnya pulok. Barulah dia pandai beranakkan duit lain hehe

Pengembara silam, berkata...

Kak Aida... Dah try cari..tak berjumpe lg ayoh duit..hehe

Akuanakpahang berkata...

Tak pun mengkala tak nok jadi ke bender duit tu aok conteng aje soh tak laku dan tak abis duit singgit tu....hehehehe...