Sabtu, 20 Februari 2010

Kuala Lanar Kenangan 84

Bila Ceceroi menyerang

Sekarang ni musim panas walaupun sesekali ada gak hujan yang turun. Getah pun semakin meluruh walaupun harga getah terus melambung naik..Para penoreh getah tegar terus kembang hidung..Tahniah..tahniah.. Aku nak beritahu sekarang ni musim reriang @ riang-riang..Banyak betul..Siang malam berbunyi..Bebudak suka sangat menangkap binatang ni dan disimpan dalam kotak...Musim spiesis ni mengawan kot.... Orang tempat aku panggil mende ni ceceroi...Tempat lain tak tau laa...
Ceceroi @ Reriang @ Riang-riang

11 ulasan:

piewahid berkata...

slm. keh dulu isi reriang ni di blakang tin susu kosong yg dh keh tebuk sebeloh atas. pahter keh serkup dgn kain nipis, keh ikat dgn getoh gelang. reriang pun bbunyik, keh sronok amat. kala xberbunyi, keh tepuk2 blakang reriang tu bior dia bbunyi smula. ksudahannya mati bodo aje reriang tu. jahat beter yek. keknyer mse tu mana ada mainan ngat...

RMY-Abelitokjoro berkata...

salam... sekarang ni musim.. mengkirai...(reriang)... kat pejabat.. abeli tak boleh bukak lampu.. pagi.. sapu dkt 20 ekor.... berkerapoh atas lantai

Pengembara silam, berkata...

Pie..Keh dulu lagi brutal,masa reriang ni berbunyi keh hempas atas simen..terus senyap..hehe

Pengembara silam, berkata...

Abeli.. Bete tu,pantang bukak lampu..pepagi nok menyapu satu hal pulok..

Cikgu Jang .. berkata...

banyak weh ...kat sini pun berlambak...pantang jumpe lampu....nak terkam je kejenye...laju pulak terbangnye...

Pengembara silam, berkata...

Aji..Nak wat guane..doh musim dia..Tanda pokok getoh nol luruh..

endiem berkata...

reriang ni bunyinya kuat.. kalau dudok tepi hutan dekat senja.. bunyi reriang.., moh cabut lari.

benludin berkata...

off topic:

sedap juga layan lagu2 lama kat sebelah kanan tu...(jiwang deme nih...)

Pengembara silam, berkata...

Ben..Teringat lagu2 zaman dedulu..hehe

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, menda nih kala dan dia bebunyi, bingit lubang telinga...tak buleh nok tido...

Pengembara silam, berkata...

Lady,,bete kata aok tu..bingit weh,,