Jumaat, 1 Januari 2010

Kuala Lanar Kenangan 63

Pekan Sari Kuala Medang

Tadi aku ke pekan sari kuala Medang..Sesaja ronda-ronda sambil meramaikan orang..Macam-macam
aktiviti orang ramai kat sini. Di bawah ada beberapa gambar yg berkaitan.


Suasana Pekan Sari Kuala Medang

Bot orang asli dari Pantos

Orang asli menjual getah buku di Kuala Medang

Kesemua getah di atas bernilai hampir RM 1500.00. 3 hari menoreh encik..!

Patin sungai original..2.2kg bernilai RM150.00.. Pahit bete nak membeli..Tapi sekejap je dah licin dibeli orang.

Udang lipan yg aku beli..dah siap digoreng dan dah habis pun..

Cemang kepayang yg sedia untuk dimakan..RM2.00 je.. Sayang-sayang buah kepayang,dimakan mabuk dibuang sayang....

Lagi ikan sungai yg kecil-kecil..lampam,kemperas dll.. goreng pun sodap..!

Buah perah yg sedia untuk dimakan... sedap...

12 ulasan:

Cikgu Jang .. berkata...

sedap ke rasa buah kepayang tu rodong....teringin koi nak makannnya.....

YASSIN SULAIMAN berkata...

Bila kawan nok lepas ke kuala mendang nie gamoknya..best juge pekan sari dema...terlior berlake kawan nengok makanan aok me hehehe..

AbgTuah berkata...

AYUH KITA BERJUANG..KITA PATAHKAN HUJAH KHALID SAMAD.

http://www.khalidsamad.com/2010/01/ismu-allah-siar-ulang.html

Tanpa Nama berkata...

cemang kepayang tu bebudak sekarang rase ramai
yang tak kenal

Hashim Zabidi berkata...

Kuala Medang diantara pekan-pekan sari terbaik di Lipis selain Benta, Pdg Temgku. Produk makanan juga rata-rata sama.

Antara buah-buah kampung yg semakin hilang adalah spt buah perian, bangkung, berangan, ketapi, mengkinang, mencepu, dan banyak lagi...

kerol berkata...

betul 2 nok cari kuih2 lame pon ade lagi

Pengembara silam, berkata...

Cikgu Jang.. Sedap weh kepayang ni..Lemok mcm mkn kacang je..sesambil nengok tb pun blh mengunyah

Pengembara silam, berkata...

Bro Yassin.. Ada masa datang lah ke beloh sini, buleh la kita ngeteh

Pengembara silam, berkata...

Tanpa nama.. Bete tu, banyok mende bebudak sari ni tak kenal..Anok kawan,pokok padi pun tak kenal..

Pengembara silam, berkata...

Pak... Bete tu..bebudak sekarang ni tak berjumpa dah memende begitu..Buah-buah kampung tu puin dah semakin pupus..Teringat masa mengonyih buah mengkinang..lemak dan berkrim..

Pengembara silam, berkata...

Kerol.. Nak cari kuih lama kene ke pekan sari Benta..banyok lagi...

ubilepih berkata...

dulu tebing jelai pun banyak enjin bot sangkut..tapi la ni hilang di telan sejarah...tapi zaman ran tu lagi meriah...ha..ha